LA RIBERA IMPULSA 4.0  és un programa d'innovació social, integral, participatiu i dinàmic del PATER (Pacte Territorial per a l’Ocupació a la Ribera) que, a través de l'ús de les noves tecnologies i de la digitalització, pretén millorar la inserció laboral de les persones i afavorir la innovació i l'emprenedoria digital de les empreses.  Aquest programa va començar el 31 de març de 2017 i encara hui continua en marxa.

El seu objectiu és impulsar la digitalització empresarial, el programa compta amb un servei de formació i assessorament per a les PIMES i autònoms de la comarca de la Ribera de la Xúquer amb la finalitat d'augmentar la visibilitat i competitivitat a través de la transformació digital i la implementació de les noves tecnologies.

La VII edició es desenvoluparà des del 9 d'abril de 2022 fins al 31 de març de 2023.

Aquest projecte, finançat íntegrament pel LABORA, va començar amb la difusió i presentació del mateix a través de reunions de treball amb els agents socials (AEDLs) dels diferents municipis de la Ribera del Xúquer, i amb els directors de l'espais LABORA situats dins del territori d'intervenció. L'objectiu d'aquestes reunions és donar a conéixer el projecte i establir una línia de col·laboració.

  • Millorar l'autoconeixement professional i personal dels participants.
  • Adquirir i aplicar les eines adequades per a la cerca activa de treball.
  • Fer costat a l'equip i fomentar el treball col·laboratiu a través d'eines digitals
  • Conéixer els recursos i el mercat de treball de la comarca.
  • Adquirir informació sobre formació reglada i formació professional per a l'ocupació.
  • Sensibilitzar sobre la importància i la necessitat d'incorporar la digitalització empresarial en el teixit associatiu de la comarca.
  • Fomentar el networking i la col·laboració entre empreses i autònoms.
  • Formar en màrqueting digital a les empreses i comerços.
  • Diagnosticar i analitzar la situació digital de cada empresa participant.
  • Aprofitar les associacions empresarials per a fomentar les xarxes empresarials al mateix temps que es potencia la participació social i empresarial.
  • Posar en valor el sector primari entre la població: l'ocupació en aquest sector, especialment, l'agricultura i agroalimentari.
  • Adequar els perfils a les necessitats de les empreses perquè falta qualificació en perfils del sector primari.
  • Professionalitzar el sector primari i de turisme, que donaria impuls al relleu generacional.
  • Innovació en l'agricultura: agro-digitalització millorant el maneig de les eines de digitalització tant de les empreses com la dels aturats.
  • Capacitació en competències bàsiques transversals: treballar les «actituds» a més de les “aptituds”.
  • Apostar per la sostenibilitat en tots els sectors econòmics.
  • Fomentar nous negocis i el creixement econòmic inclusiu amb iniciatives solidàries, cooperació estratègica i de sinergies amb sectors emergents que a causa de la Covid 19 s'han desenvolupat.
Edicions Ribera Impulsa
0